Több alternatívát is kínál a Dunántúli Regionális Vízmű a sárga csekk befizetésére. A szolgáltató, felhasználói védelme és biztonsága érdekében az online lehetőségeket ajánlja. Aki teheti, így otthon maradhat, és könnyen, elektronikus úton intézheti többek között a víz- és csatornadíjszámlák befizetéseit, hozzájárulva ezzel az ivóvíz-szolgáltatás és szennyvízelvezetés biztonságos és folyamatos fenntartásához.

A kialakult helyzet a mindennapok viszonylatában sok megpróbáltatás elé állít bennünket.
A kijárási korlátozás betartásával, így azzal, ha otthon maradunk, sokat tehetünk a koronavírus terjedésének megfékezéséért, valamint egymás és az idősebbek védelméért egyaránt. Mindez azonban a legtöbb területet, így az ügyintézés módját is hosszabb távon befolyásolja.

A fentiek okán a DRV Zrt. a postai úton érkező csekkek, számlák befizetésre a következő alternatív módokat ajánlja az internet-hozzáféréssel vagy okostelefonnal rendelkező felhasználók esetében:

Internetes banki (netbanki, mobilbanki) átutalással

Az utalás egyaránt indítható mobiltelefonról (például banki applikáción keresztül) vagy számítógépről (weboldalon keresztül). A közlemény rovatban kérjük, tüntesse fel a számlán szereplő fizetési azonosítót, vagy a postai csekken a befizető azonosító rovatban feltüntetett hosszú számsort.

iCsekk alkalmazás használatával, a csekken lévő QR-kód használatával

Az iCsekk alkalmazás letöltését követően már be tudja olvasni a csekken található QR-kódot, majd bankkártyával ki tudja fizetni az aktuális számláját. A DRV Zrt.-n kívül további szolgáltatók csekkjeit is egyszerűen rendezheti, postai sorban állás nélkül.

Internetbankon keresztül csoportos beszedési megbízással

Csoportos beszedési megbízás beállítása esetén nincs más dolga, mint megadni a „Szerződő fél azonosítója a kedvezményezettnél” rovatba a számláján szereplő felhasználói azonosító szám utolsó 9 számjegyét (az első számjegyet kell elhagyni). A szolgáltató így a soron következő hónapban már ezzel a megbízással vonja le a számla összegét.

VÍZCENTER rendszeren keresztül

Amennyiben ezt a fizetési módot választja a felhasználó, úgy regisztrálnia kell a www.vizcenter.hu/drv oldalon. A folyamathoz a számlán található felhasználóazonosító és a vízmérő gyári számának utolsó 4 számjegye szükséges. A regisztrációt követően nemcsak fizetni tud majd az ügyfél, hanem megnézheti számláit, nyomon követheti befizetéseit, valamint online ügyintézésre is lehetősége lesz.

E-számla

Ha a postai csekk helyett e-számlát szeretne az ügyfél, akkor www.dijnet.hu weboldalon kell létrehoznia egy felhasználói fiókot, majd a fiókba belépve a számlakibocsátók menüpontban kell kiválasztania és regisztrálnia a DRV Zrt.-t. A fizetések bankkártyával vagy átutalással is intézhetők. A kártyás fizetéshez elmenthetők a kártyaadatok, így egy számla befizetése pár másodpercet vesz igénybe, így ez gyors, kényelmes, egyszeri regisztrációt igénylő, papír- és készpénzmentes alternatívája a sárga csekknek.

Internet-hozzáféréssel vagy okostelefonnal nem rendelkező felhasználóiknak a DRV azt javasolja, kérjék internet-hozzáféréssel vagy okostelefonnal rendelkező rokonaik, ismerőseik segítségét, hogy helyettük, nevükben befizessék a díjakat.

Ugyanezen célból kérik azokat az internet-hozzáféréssel vagy okostelefonnal rendelkező személyeket, akik idősebb személyeknek a bevásárlásokban segítenek, hogy a csekkek befizetésében is segítsenek, a fentiekben jelzett fizetési módok valamelyikével.
A díjfizetésekhez szükséges adatok megtalálhatók a számlalevélben.

A DRV Zrt. folyamatosan nyomon követi a járványügyi helyzet alakulását, és szükség esetén további intézkedéseket vezet be. Munkatársai ebben a kritikus egészségügyi veszélyhelyzetben is felelősségteljesen és elhivatottsággal végzik tevékenységüket. A társaság mindent megtesz az általa biztosított közszolgáltatás zavartalan fenntartása érdekében, melyhez felhasználói segítő együttműködését ezúton is köszöni.